Followers

Opah been InVited!!

2

haa...tgk tajuk wall post nie cam orang kenamaan lak kn?
siap nk berjemput..
tp jemput2 opah mmg sedap..
tp hari nie opah bukan nk cerite pasal jemput..
sejenis makanan jugak..
bulat2..kecik2 dan yang paling penting..sedap!!!

ni die!!

haha..sebenar nie opah di invite tok sertai contest nie..
syarat senang..

1.First like kt facebook and jd follower..Done!!
2.Wat slogan kreatif "saya inginkan muffin the 7th kerana perot sayer macam ikan paus!!
3.Insert banner.Done!!
4.Link back comment.Done!!


Cu..opah nk bagi tips jana dwit..

1

zaman sekarang nie side income 2 penting..
opah nk bagi tips sket mcm mane nk jana dwit..
side income la katekn..
bole tambah dwit sket2 buat beli coki2..




opah buat blog walking..
opah jmpe la bnde2 nie kt satu farum..
opah try la..
fuh!!dengan pntas..dwit msuk..

nie opah buat..
10 mnt je da dpt cm2..
x susah..cume klik je kt iklan dalam 2..
hehe..

senang kn...

nie link if cucu nk try..
http://bux.to/?r=karimwalia
time daftar 2 kat ruang "refferal" cu tulis karimwalia...

selamat mencube..=)


Filem Yang Kantoi

8

Dalam kecanggihan teknologi pada hari ini, masih ada lagi pembuat filem yang kurang peka kepada isu editing. Cuba tengok gambar-gambar di bawah ni. Jelas-jelas kantoi..

Ada helikopter pulak.

Nampak tiang elektrik
Negara China zaman dulu dah pakai tulisan rumi ye?
yg ni x leh blah..ada aircond plak...hahahaaa!!!


M.Rajoli Meninggal Dunia..Al-fatihah

0


Terlebih dahulu,takziah diucapkan kepada pelakon M.Rajoli yang telah kembali ke rahmatullah malam semalam.Terkejut dengan berita sedih ini.Terasa satu kehilangan besar dalam industri lakonan di Malaysia.Dibawah ini antara artikel yang aku petik dari Berita Harian




KUALA LUMPUR: Pelakon dan pelawak, M Rajoli, 64, yang terlantar sakit lebih setahun lalu, meninggal dunia di Hospital Ampang, di sini jam 10.45 malam tadi akibat sesak nafas.

Turut berada di sisi ketika beliau menghembuskan nafas terakhirnya ialah isteri, Hashimah Md Din dan anak bongsunya, Muhd Arif.
Adik ipar M Rajoli, Mohlis Md Din, ketika mengesahkan berita itu berkata, jenazah Allahyarham dijangka dikebumikan di tanah perkuburan Kampung Datuk Keramat, di sini sebelum Zuhur hari ini.

Pelakon yang nama sebenarnya Mohd Rajoli Mohamed Zain itu menderita barah otak sejak tiga tahun lalu dan melarat hingga ke bahagian urat saraf, sekali gus lumpuh seluruh badan dan terpaksa menggunakan sistem bantuan pernafasan.





“Kami sekeluarga reda dengan pemergiannya,” kata Mohlis yang turut berada di hospital bersama sanak saudara.

Allahyarham terkenal dengan kebolehannya memegang pelbagai peranan dengan berkesan sama ada dalam drama atau filem me-nyebabkan peminat sentiasa senang dengan kemunculan pelakon kelahiran Kelantan itu.
Rajoli yang berasal dari Pasir Mas mula berlakon sejak 1964 menerusi Ibu Ayam arahan Allahyarham Salleh Ghani. Dalam filem itu, wataknya kecil saja sebagai penggesek biola.

Imejnya sebagai orang alim bermula apabila Allahyarham diberi peranan oleh Tan Sri Dr Jins Shamsuddin sebagai pembaca talkin dalam filem Esok Untuk Siapa (1985).

Perkahwinan M Rajoli dan Hashimah dikurniakan empat anak, Siti Dzaleha, Nur Muhammad, Siti Nazirah dan Muhd Arif dan tujuh cucu. Cucu terbaru pasangan itu dilahirkan 12 tengah hari semalam.

Allahyarham yang terkenal dengan sikap ranggi dan sporting kerana gemar menunggang motosikal berkua-sa tinggi turut meninggalkan seorang lagi isteri, Wan Chik Daud, bekas juruhebah dan pelakon veteran.

____________________________________
____________________________________


Berita Harian 18/09/2010




Antara Drama Dan Filem Lakonan M-Rajoli :

2009 - Lembing Awang Pulang Ke Dayang - (Pelakon Pembantu)
2009 - Skrip 7707 - (Pelakon Pembantu)
2008 - Brainscan: Aku Dan Topi Ajaib - (Pelakon Pembantu)
2008 - Histeria - (Pelakon Pembantu)
2008 - Congkak - (Pelakon Utama)
2007 - Impak Maksima - (Pelakon Pembantu)
2007 - Cinta Yang Satu - (Pelakon Pembantu)
2006 - Misi 1511 - (Pelakon Pembantu)
2006 - Cicakman - (Pelakon Pembantu)
2006 - Diva Popular - (Pelakon Pembantu)
2006 - Man Laksa - (Pelakon Pembantu)
2006 - Persona Non Grata - (Pelakon Pembantu)
2006 - Main-Main Cinta - (Pelakon Pembantu)
2006 - Castello - (Pelakon Pembantu)
2005 - Lady Boss - (Pelakon Pembantu)
2005 - Cinta Fotokopi - (Pelakon Pembantu)
2004 - Bintang Hati - (Pelakon Pembantu)
2004 - Bisikan Remaja - (Pelakon Pembantu)
2003 - Lang Buana - (Artis Jemputan)
2003 - MX3 - (Pelakon Tambahan)
2003 - Mr. Cinderella 2 - (Pelakon Pembantu)
2003 - Diari Romeo - (Pelakon Pembantu)
2003 - Gila-gila Pengantin - (Pelakon Pembantu)
2002 - Mr. Cinderella - (Pelakon Pembantu)
2002 - Idola - (Pelakon Tambahan)
2000 - Anaknya Sazali - (Pelakon Utama)
1999 - Puteri Impian 2 - (Artis Jemputan)
1998 - Badai Mentera - (Pelakon Pembantu)
1993 - Perempuan,isteri dan.....? - (Pelakon Tambahan)
1989 - Awang Spanar - (Pelakon Pembantu)
1989 - Oh Fatimah - (Pelakon Pembantu)
1986 - Kembara Seniman Jalanan - (Pelakon Pembantu)
1986 - Bujang Lapok Kembali Daa - (Pelakon Pembantu)
1984 - Tujuh Biang Keladi - (Pelakon Tambahan)
1984 - Azura - (Pelakon Pembantu)
1983 - Darah Satria - (Pelakon Pembantu)
1983 - Mekanik - (Pelakon Pembantu)

~Al-Fatihah ~


Berusaha menjadi model terbaik

2

salam tetamu sekalian...

truuuttt truttttttttt....pom pom pomm...
mempersembahkannnn...model2 makwe2 terulungggg....dari negara bernama Thailandddddd...hoyeeee hoyeee...


yaawww nyahhh...nyah nak kawin ngan u lehh???...nyiawww nyiawwww..hak!!!...tuih!!!!...erghh..bepinaw buto mate aku menengok seko2 manusia rosak ni lah!!!...

pa nok jd laaa ngan manusia2 mcm ni yek...ahahaa...salah sapa sbnanye???..parent?...environment??...hah...byk byk byk...nk ckp 1 per 1 mmg xkn habis la..tp jgn korg jdi cenggini dh le yek...


Majlis peralihan kuasa berkuatkuasa tadi

1

woooooaaaarrrghhhhhhh!!!....salam readers2 skalian...
spti yg kalian maklum..ahaa...dh lame GeraiOpah xdiupdatekn...rindu ek korang...
ohoiii...maka td ade brlaku 1 pristiwa lah nk diceritkn...
meh aku cter dlu yee..

sblom ni aku dn opah berusahalah nk menglibatkn dri kami ke arena blog...disebbkan aku tleh mymbung pngajian...maka dgn rsminy xde sape la nk aja opah aku utk mnulis2 blog...(xreti lorghhh)...tp aku xmau la blog ni mati tngah jln aje..jdinye..aku plak yg mgambil alih blog ni

sorry kakak2 adik2 abg2 pkcik2 sume ye kerna sudah terlalu lama x updated blog..hehehee...nantikan isi yg lbih keremajaan...informasi lbih hangat dr biasa...aummm yeahh!!!


Patung Jesus di panah petir

1










OHIO - A SIX-story statue of Jesus Christ was struck by lightning and burned to the ground, leaving only a blackened steel skeleton and pieces of foam that were scooped up by curious onlookers on Tuesday.


The 'King of Kings' statue, one of southwest Ohio's most familiar landmarks, had stood since 2004 at the evangelical Solid Rock Church along the Interstate 75 freeway in Monroe, just north of Cincinnati.


The lightning strike set the statue ablaze on Monday, Monroe police dispatchers said.


The sculpture, about 19m tall and 12m wide at the base, showed Jesus from the torso up and was nicknamed Touchdown Jesus because of the way the arms were raised, similar to a referee signaling a football touchdown. It was made of plastic foam and fiberglass over a steel frame, which is all that remained on Tuesday.


The nickname is the same used for a famous mural of the resurrected Jesus that overlooks the Notre Dame football stadium. The fire spread from the statue to an adjacent amphitheater but was confined to the attic area, and no one was injured, police chief Mark Neu said.


Estimated damage from the fire was set at US$700,000 (S$973,980) - US$300,000 for the statue and US$400,000 for the amphitheater, fire captain Richard Mascarella said on Tuesday.


The Ohio State Highway Patrol was at the scene on Tuesday to prevent traffic jams and potential accidents from motorists stopping along the highway to take photographs.

Salam cuu...opah minta maaf opah dah lama tak online disebabkan celom berukband opah tak boleh masuk internet. Jadinya...ini je la artikel yang opah boleh post..sebenarnya banyak yang lagi menarik..tapi cucu tunggu je nanti okiee...




Main Tarik Tali Sampai Putus Tangan

4

Mesti berita ni mengejutkan cucu semua kan cuuu...bukannya apaa...main tarik tali je dah boleh putus tangan...opah pun tak sangka...

mula-mula sekali..ada 2 pemuda gagah perkasa gitu...depa nak kuatkan grip tarikan tali tuu..jadi mereka ni gulungkan la tangan masing-masing pada tali tu...bile nak tarik jee..tangan dah tersepit..lalu..zassss!!!...melayangggg satu tangan da..sayangnyaa...ngeri pula opah tengok lame-lame cuu.. :s


Manusia vs Haiwan

3

Salam cuu,
Seperti yang cucu semua sedia maklum, manusia dan haiwan tak sama kannn...yang membezakan kita dengan mereka niii...ialah bulu di badan dan akal...opah ada bela kucing kesayangan opah tau cuuu..opah saaaangat suka dengan kucing....tapi itu bukan nak opah ceritakan...mai tengok yee cuu..

Hari ni opah ada gambar menarik nak di kongsi dengan cucu cucu semua...jom tengok same2 ye :)

Ni la moskot untuk Bola Sepak Piala Dunia 2010


Ni la hasil perkahwinan monyet dan harimau bintang


Apa agaknya si kanggaroo ni buat yee..macam 
kucing minta dibelai pun ada


Haaa...cucu jangan jadi macam ni yee..pemalas nih haha


ingat tak entri SAPE BRANI GADUH..ini pula versi burung pula..

Bagai pinang di belah dua...merpati dua sejoli..


Kucing ni memang bersemangat wajaa..tapi macam 
berunsur sindiran pula opah tengok


Gandingan hangat tiada bandingan??

Kadang kadang gelagat haiwan mampu membuat kita ketawa kan??...apa-apa pun opah sekadar nak berkongsi gambar menarik dengan cucu sajee :)
Haih...sudah magrib..opah nak pergi sembahyang dulu yee


Cuba kira berapa jumlah "cucu opah"?

1


Salam cuuu....baik...kali ni opah nak cucu semua kira berapa jumlah cucu opah ni haaaa....ada forluma matematik dan perlu diguna pakai tau cuu...tambah tolak darab gitu-gitu nanti cucu dapat la berapa total nya...

sapa yang dapat menjawab dengan tepat opah belanja makan free di gerai opah selama seminggu...makan la puas2 cuu..seminggu tau tu...heheheee :)

tetapi NANTI!!...opah akan bantu cucu semua laaa...ni jawapan sebagai klu untuk cucu opah semua kira sampai pening yeee...
A:        1 hingga 5 orang
B:      5 hingga 10 orang
C:    10 hingga 15 orang
D: cucu opah tak terkira
sebelum apa-apa terjadii...opah sarankan cucu semua makan dulu panadol yaaa..nanti pening...opah jamin..
selamat menjawab cuuu...hehehee :)




Related Posts with Thumbnails

Labels

Afrika (1) AJL (1) Artis (1) Barang pelik (1) Berita (1) Budak 2 tahun (2) Cantik (2) Contest (1) Cup (1) Duit (1) Fenomena (4) Filem (1) Gengster (1) Haiwan Peliharaan (2) Hantu (2) Jepun (1) Jesus (1) Kahwin (1) Kantoi (1) Ketua Polis Selangor (1) Kreatif (2) Kucing (1) Matematik (1) Mencuri (1) Model (1) Movie (1) One Malaysia (1) Pijak Bayi (1) Putus Kaki (1) Rokok (1) Sayur (1) Seni (1) Seram (1) Sotong (1) Superman (1) Surat Pencuri (1) Tag (1) Telaga (1) Wanita (1) World Cup (1) Zam Zam (1)
 

Gerai Opah Copyright © 2010 Premium Wordpress Themes | Website Templates | Blog Templates Designed by Lasantha